Driedimensionale stabiliteitstraining

Uit onderzoek is gebleken dat fysieke inactiviteit of pijn kan leiden tot het deactiveren van één of meerdere spieren, waardoor andere spieren geneigd worden om te compenseren en hierdoor overbelast raken. Dit leidt vaak tot bewegingsdysfuncties en/of pijn. Met het succesvolle Redcord-systeem worden
spieren weer gereactiveerd waardoor functie toeneemt en pijn afneemt.

Wat is Redcord?
Met het Redcord-systeem wordt het lichaam ondersteund door middel van instabiele (roodgekleurde) koorden. Hierdoor ontstaat vaak al tijdens of na de eerste behandeling een afname van klachten. Redcord is geschikt voor elke doelgroep, omdat de therapie pijnvrij is en aangepast kan worden aan elk niveau. Daarom is het een ideaal middel voor functionele krachttraining en blessurepreventie.

Het onderzoek
De therapie start met het opzoeken van zogenaamde ‘weak links’, oftewel fouten in de bewegingsketen. Deze kunnen ontstaan door verminderde stabiliteit,  coördinatie (aansturing vanuit het zenuwstelsel) of spierkracht. Zelfs bij topsporters zijn vaak weak links aanwezig, vaak als gevolg van pijn, vermoeidheid of een fout bewegingspatroon.

De behandeling
Na het onderzoek wordt een behandeling of programma gestart. Dit programma bestaat uit gecontroleerde, pijnvrije oefeningen met gebruik van de Redcord touwen. De oefeningen worden zonder pijn uitgevoerd en zijn geschikt voor elk niveau.

Benieuwd of Redcord iets voor u kan betekenen?
Bent u benieuwd of uw klachten ook verholpen kunnen worden d.m.v. Redcord? Neem dan gerust contact met ons op.

MAAK EEN AFSPRAAK