Redcord

Uit onderzoek is gebleken dat fysieke inactiviteit of pijn kan leiden tot het deactiveren van één of meerdere spieren, waardoor andere spieren geneigd worden om te compenseren en hierdoor overbelast raken. Dit leidt vaak tot bewegingsdysfuncties en/of pijn. Het Redcord systeem, “NEURAC TREATMENT” genaamd, dat deze problematiek succesvol behandeld, gaat deze spieren terug activeren.

Met het redcord systeem wordt het lichaam ondersteund d.m.v. instabiele koorden. Hierdoor krijgen we vaak in de eerste behandeling een daling of verdwijnen van de klachten. Redcord is een ideaal middel voor functionele krachttraining en blessurepreventie, zowel in therapie, fitness als bij topsport.

De behandeling start met het opzoeken van zogenaamde “weak links”, oftewel fouten in de bewegingsketen. Deze kunnen onstaan door verminderde/gedaalde stabiliteit, verminderde aansturing vanuit het zenuwstelsel of verminderde spierkracht. Zelfs bij topsporters zijn vaak weak links aanwezig, vaak als antwoord op pijn, vermoeidheid, fout bewegingspatroon, etc.

Na onderzoek wordt een behandeling of programma gestart. Dit programma bestaat uit gecontroleerde, pijnvrije oefeningen met gebruik van de redcord touwen.

Redcord is geschikt voor elke doelgroep, omdat de behandeling pijnvrij is en kan aangepast worden aan elk niveau.

Bent u geinteresseerd geraakt en vraagt u zich af of uw klachten ook kunnen verholpen worden met Redcord, kijk dan voor informatie op redcord.com of bel met Giliam Fysiotherapie 058-2800933 en wij staan u graag te woord.